по-русски latviski |
| Dr. med. Ekhards Bonnets (Bonnet), pediatrs, speciālists jauniešu medicīnā, vides medicīnā un sporta medicīnā No angļu valodas tulkojusi Anna Brikmane Kā pediatrs ar vairāk nekā 30 gadu klīnisko pieredzi, es varu pilnīgi piekrist E.Kirkilioņa (Kirkilionis) atklājumiem (šī (Krankengymnastik – tulka piezīme) žurnāla izlaidums Nr. 3/98). Nēsāšanas līdzekļu pretinieki stereotipiski aizrāda, ka nēsāšana kaitē mugurkaulam, ķermenis tiek saspiests un nēsāšanas laikā trūkst elpas. Šīs raizes, kuras pierādīt līdz šim nav izdevies, ir nepamatotas.. Nēsāšana pozītīvi ietekmē mazuļa vispārējo attīstību Pareiza nēsāšanas līdzekļa priekšrocības:
Staigājot (dodoties pārgājienos) un strādājot (laukā vai dārzā), kustību secība vienmēr ir ritmiska. Pēc kāda brīža nēsātāja elpas frekvence, soļu temps un sirdspuksti savstarpēji saskaņojas (atklājums sporta medicīnā). Nēsātājam tas nozīmē harmoniju psiho-veģetatīvajā līmenī. Bērniņš to var sajust un saost (rāms/mierīgs cilvēks smaržo citādi). Ritmiskās kustības arī nomierina bērniņu, piemēram, viņam ir vieglāk aizmigt vai sagremot ēdienu. Tiek automātiski stimulēti refleksu punkti, kas novērš gremošanas un miega problēmas: tie atrodas uz vēderiņa un gurnu iekšējā daļā.
Mātes kustības veicina bērna attīstību Neirologi, kas pēta augļa attīstību, atklāja, ka gadījumos, ja grūtniecības laikā sievietei ilgus posmus jāpavada guļus, tas negatīvi ietekmē viņas bērna vispārējo attīstību. Un otrādi, ja māte grūtniecības laikā katru dienu pārvietojas, viņas bērnam piemīt acīmredzamas attīstības priekšrocības. Tas pats attiecas uz bērniem, kurus nēsā (jeb tur uz rokām) un bērniem, kurus nenēsā (un netur uz rokām). Bērns, kuru nēsā, attīstās fiziski stiprāks (statomotorā attīstība, vestibulāras iespējas = noturība, skelets, ieskaitot skrimšļus, cīpslas un saistaudus), tam ir stiprāka nervu sistēma (koordinācija, sensorisks jutīgums un gremošana), viņš ir izturīgāks psiholoģiski (pašapzinīgums, izturība pret uztraukumiem, dziļa uzticība, jaunrade) un tam ir stiprākas sociālās iemaņas (spējas integrēties sabiedrībā). Kad es pirmo reizi satieku 1.5-2 gadu vecu bērnu, es varu droši spriest, vai viņu nēsāja pirmā dzīves gadā vai nē. Nēsāšanas par un pret-argumentu novērtēšanā jāņem vērā arī psiholoģiskie aspekti:
(Tas ir līdzīgi sievietes aprūpēšanai dzemdību laikā: ja dzemdētāja guļ uz gultas, viņa ir tālu no manis, zemākā statuā un viņu neuztver kā līdzīgu. Ja sieviete dzemdē nosacīti vertikālā pozīcijā, un man jāsaliecas viņas priekšā, lai pieņemtu bērniņu, viņa ir tuvu, tādā pašā līmenī, ar līdzīgām tiesībām.) Ir arī kritiski aspekti, kuri ir jāievēro:
Ratiem arī ir savi trūkumi:
Vecos laikos nebija bērnu ratiņu. Pat strādājot, bērnus nēsāja līdzi (nēsāšanas jostas Dienvidāzijā, Āfrikas lakati). Klejotāju (Āzijā) un Amerikas pamatiedzīvotāju vidū lietoja vertikālas ierīces (karājošas kulbas ar galvas atbalstu, kuras dēvē par papūsām (papooses)). Sākotnēji, rati bija bagāto privilēģija: auklīte tajos vadāja dižciltīgu bērnu. Tikai vēlāk šo „paraugu” pārņema vidējā klase. Jau vairāk kā 20 gadu gaitā es iesaku lietot Hoffmanes (Hoffmann) kundzes bērnu slingu DIDYMOS. Mēs kopā ar manu sievu Dr. med. Magdalinu Bonnetu strādājam mūsu privātpraksē un liels ieguldījums manos atklājumos pieder viņai. Publicēts ar autora atļauju
© Aizliegts izmantot materiālus bez administrācijas rakstiskas atļaujas |
Рига, Латвия | |||
Ceturtd., 21/11 diena 1°..3° | Ceturtd., 21/11 vakars -1°..1° | Piektd., 22/11 nakts -1°..1° | Piektd., 22/11 rīts -1°..1° |
Piedavāts Gismeteo.Ru |